Close

Projecte educatiu perquè l’alumnat de l’Educació Primària i de l’ESO conega i elabore recursos digitals sobre les rondalles valencianes arreplegades pels escriptors Enric Valor i Vives i Jordi Raül Verdú Pons

Dins d’aquesta presentació podem veure els treballs duts a terme per alumnat sobre les rondalles El dimoni fumador, arreplegada a Penàguila, i La tia Misèria, arreplegada a Banyeres de Mariola. 

Així mateix, es pot veure cadascuna de les presentacions elaborades mitjançant l’eina digital Genially, com també en format de llibre digital i interactiu en prémer damunt de les imatges.

Presentació que recull molts dels recursos digitals que s’han dut a terme arran de la celebració de l’Any Fuster com motiu del centenari del naixement de Joan Fuster amb nombrosos articles, documentals, enllaços a pàgines web, reportatges, entrevistes i continguts interactius i audiovisuals dedicats a un dels intel·lectuals europeus més importants del segle XX. 

Presentació sobre el llibre de lectura “Una família de por” de l’escriptor Francesc Gisbert i Muñoz, amb dibuixos de l’il·lustrador César Barceló. A banda d’una secció dedicada a aquests, la presentació té inserit un bibliotràiler i un qüestionari de comprensió lectora de la seua lectura.

 

Aquesta és la història de Rut i la seua família, més pobres que les rates. Sobreviuen com poden i dormen en una furgoneta. Una nit, descobreixen una casa misteriosa, la Casa de les Tres Torres, a primera vista abandonada, i decideixen instal·lar-s’hi. Aquella casa no es troba tan buida com es pensaven i hauran d’aprendre a compartir-la amb una altra família de monstres. Monstres i humans seran capaços de conviure?

El treball consistí en l’enregistrament de veu d’una tria dels refranys valencians més populars, fruit de la saviesa i les tradicions populars, que s’han transmés de manera oral de generació en generació i de temàtica molt diversa: les relacions, els sentiments i les actituds, els oficis i el treball, la naturalesa i l’oratge, els pobles i els llocs… L’alumnat ha realitzat individualment l’enregistrament amb la seua veu utilitzant l’eina digital Vocaroo.com, creant novament una imatge pròpia d’un avatar mitjançant l’aplicatiu Bitmoji, per a ajuntar-ho tot en la presentació del conjunt del treball del grup d’alumnes. Al llarg de la presentació trobarem nombrosos refranys que acompanyen els avatars i a l’acabament té inserit un joc del tipus qüestionari, també creat amb l’eina digital Genially, sobre el significat de diversos refranys.

La tasca realitzada per l’alumnat de 2n d’ESO-A, Desfem les frases fetes, va consistir en l’enregistrament de la seua veu llegint una de les frases fetes treballades en la classe i la seua explicació dins del seu ús en la tradició oral dels costums culturals de la llengua valenciana. Tots aquests treballs s’han recopilat endins d’una presentació atraient i lúdica amb les figures del joc tangram, aprofitant les possibilitats interactives de l’eina digital Genially per a obtenir un resultat prou reeixit.. L’alumnat ha creat un personatge (avatar) semblant a ells i ha enregistrat la seua veu utilitzant l’eina digital Vocaroo.com.

La tasca a realitzar per l’alumnat va consistir a fer la recitació del poema Tast de salobre que apareix al llibre i enregistrar aquesta recitació amb música de fons ambiental. A més a més, l’alumnat ha creat un personatge (avatar) semblant a ells i ha enregistrat la seua veu utilitzant l’eina digital Vocaroo.com. Tots aquests treballs s’han agrupat en una presentació engrescadora i atraient, i en aquest cas, aprofitant les possibilitats interactives de l’eina digital Genially per a obtenir un resultat prou reeixit.